Boktips del 1

Jag är inne i en riktig bokslukarperiod just nu.

Har läst flertalet böcker på bara några veckor

 

Tänkte lämna några förslag på boktips åt er som ni kan ha nytta av under lata sommardagar

 

Twilight - serien (fyra böcker) med författaren Stephenie Meyer - bokserien faller inom genren fantasy

Om jag kunde drömma, När jag hör din  röst, ljudet av ditt hjärta och så länge vi båda andas heter de fyra böckerna i turordning

 

Ann Lindell - kriminalromanserie på 10 böcker (just nu) skriven av författaren Kjell Eriksson

Första boken i serien heter "Den upplysta stigen" ...

Böckerna handlar om kriminalpolisen Ann Lindell som jobbar i Uppsala med att lösa mordgåtor, det är roligt att läsa om Uppsala ..då det inte finns så många kriminalromaner som använder Uppsala som miljöskildring. En riktig sträckläsare är denna serie. Lättläst och bra skrivet

 

Anders Knutas - kriminalromanserie på 9 böcker (just nu) skriven av Mari Jungstedt

Första boken i serien heter "Den du inte ser" ...

Mari Jungstedt skriver om huvudpersonen Anders Knutas som jobbar som polis i Visby på Gotland. Han försöker hantera vardagens bekymmer med sitt jobb. Det optimistiska med Anders Knutas är att han inte är någon "Wallander"-kopia eller "Annika Bengtsson" . De karaktärerna läser jag som negativa, de har svårt med relationer och alkohol etc.

Anders Knutas är en vanlig medelsvensson med fru och tvillingar i tonåren, han lyckas få ihop familjelivet med jobbet trots allt. Läsvärd!

 

Det finns fler lästips att värt att nämna, men de tar jag upp i del 2 :-)

Allmänt | |
Upp