En mycket kortfattad resume av de 8 årens bloggpaus

För det första har jag och Andreas bott kvar i samma trea som vi köpte 2011. Vi trivs helt underbart i området som har lugn, närhet till natur och staden.

Jag gifte mig med Andreas den 18 maj 2013, vi firade 6 årig bröllopsdag 2019. (null)
Syntolkning av bild: Andreas till vänster och Amanda till höger som pussas. I bakgrunden ser man älven Ljusnan.

I augusti 2013 adopterade vi katten Maxima från Föreningen Samvetet, (Uppsala katthem)
(null)
Syntolkning av bild: katten Maxima som är sköldpaddsfärgad. Min högra hand syns till höger.
I oktober 2013 reste jag till Filippinerna där världsorganisationen för personer med dövblindhet höll en kongress och internationell konferens där jag tillsammans med syster och en till DBU medlem föreläste om ungdomssektionen. Det var helt fascinerande att möta människor från andra länder och olika kommunikationssätt. 

Den 29 januari 2014 opererade jag in Cochlea implantat på höger öra, och det blev ett lyckat resultat så idag lyssnar jag på ljudböcker bl.a.

Jag jobbar fortfarande i Enskede, sen 30 maj 2015 valdes jag till FSDB förbundsordförande.
Jag åker fortfarande taxi (lyxåket) mellan mitt hem och huvudkontoret. 

Sen 2015 har jag börjat tränat på gym regelbundet, vilket resulterade att jag gick ner i vikt och fick mer ork till vardagen. 

I november 2016 reste vi till Phuket i två veckor, det var vårt första besök i Thailand.

2017 valdes jag om till förbundsordförande under FSDB kongressen i Norrköping

2018 deltog jag i min andra världskongress och internationella konferens för personer med dövblindhet i Spanien, i samband med det hade jag privat semester och umgicks med Andreas i svägerskans semesterbostad i Alicante.

Pappa firade 60 år i juli och det var en härlig dag med solsken, fint umgänge, god mat och lekar. 

2019 

Mamma firade 60 år i mars, det var en fin dag med umgänge och lekar. 

 jag valdes om for en tredje mandatperiod som FSDB förbundsordförande i Eskilstuna.

Min synnedsättning har försämrats, och just nu råder det träningsförbud och inte lyfta tungt eller hoppa omkring. Allt för att näthinnan i speciellt höger öga ska inte lossna.

Så följ med mig och min vardag 2019 så får vi se vad den kan bjuda på 💕 






Allmänt | |
Upp